Dagelijks praatje

Gezellig een praatje maken
Plaats reactie
Wolkje88
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-09-2012 18:14

Bericht door Wolkje88 » 17-03-2014 12:50

Ja het gaat opschieten nu!
Naam staat al vast en de kamer is zo goed als klaar..
Van t weekend alles gewassen en buiten in het zonnetje laten drogen, ideaal
want jeetje wat een berg, kleertjes, rompers, lakens en dekens haha
Geboortekaartje is ook uitgezocht dus vd week even etiketten kopen en de adressen alvast schrijven allemaal..
Officieel heb ik over 2 weken verlof maar zit al vanaf week 24 thuis ivm de bloedingen die ik steeds heb gehad.. Moet eigenlijk zo min mogelijk doen maar in combinatie met nesteldrang is dat best lastig..


Fijn dat alles goed gaat ! Kan me voorstellen dat je verlangt naar een goede nachtrust , vraag me af hoe ik dat ga trekken want ik heb m'n slaap hard nodig haha...
Geef jij borstvoeding of fles? Ik twijfel zo erg..
Lastig , misschien geef ik de eerste 3/4 weken borstvoeding en daarna over op flesvoeding.. Wel zo handig met werk weer straks enzo
Spannend dat jij ook weer aan de slag moet over 6 weken..
Hoe kijk je er tegenaan?
Passen opa en oma op of gaat de kleine naar de opvang?
Hier zal hij 2 middagen naar de opvang moeten waarschijnlijk, alleen de gedachten al breekt mijn hart en dan heb ik hem nog niet eens in m'n armen gehad!
Ach ja we zien wel, het zal toch moeten helaas..

Ben ook benieuwd hoe het met Zer is :)

doda
Berichten: 96
Lid geworden op: 29-05-2012 18:20

Bericht door doda » 20-03-2014 11:23

Oh dat klinkt naar, bloedingen! Hopelijk kun je toch wel een beetje rust pakken, het is tenslotte niet de bedoeling dat jullie zoontje te vroeg zou komen. Is het risico daarop groter door hoe het tot nu toe verlopen is?

Ik heb een maand bv gegeven maar het ging niet lekker; had de hele tijd pijn ervan en na een maand aankloten (inclusief lactatiekundige) heb ik besloten dat ik ermee wilde stoppen. Ik vond het echt rot dat ik moest stoppen maar ik had er zo veel stress en pijn van en dat brak me echt op. Toen ik eenmaal gestopt was (wel afbouwen met behulp van de kolf) werd ik zelf relaxter en ik merkte ook aan mijn zoontje dat hij relaxter was.

Het is wel waar wat ze zeggen; je moet het even de tijd geven. Bij de ene loopt het meten helemaal top en bij de ander niet. Eerlijk gezegd, als je nu denkt het 3 á 4 weken te gaan doen... dat lijkt me iets te kort om echt op gang te komen. En te lang als je zo snel alweer wilt stoppen. Is het net een beetje op gang en dan zou je alweer gaan afbouwen. Met de ervaring die ik nu heb met die pijn, als ik dat vtv had geweten was ik er misschien niet aan begonnen. Maar desondanks ga ik bij een volgend kind wel weer overwegen om het te proberen.

Kunstvoeding is net zo prima als borstvoeding, laat je iig geen schuldgevoel aanpraten! Het enige dat ik wil meegeven is; als je wel bv wilt geven, doen het dan iig een maand. Die eerste maand wél borstvoeding schijnt toch wel heel mooi meegenomen te zijn als je dat voor elkaar krijgt. Dat heeft ie dan alvast binnen. Maar goed. Jouw keuze; zorg er iig voor dat je er helemaal achter staat, wat je ook kiest.

Hoe staat je vriend ertegenover? Die van mij was volledig supportive voor welke keus van mij dan ook, ook al kon hij zich niet echt voorstellen wat een impact bv geven heeft. Het is echt zwaar, zeker de eerste periode wanneer je echt elke 3 uur moet aanleggen om de productie op gang te brengen. Maar: het is ook heel mooi en een intiem iets tussen jou en je kindje! Dichterbij kan bijna niet (behalve in je buik dan :) ) Ik vond het heel bijzonder dat mijn melk hem liet groeien. Jammer dat het zo snel weer ophield.

Nou ik heb alweer een heel eind geschreven, ik stop maar weer eens. :)

doda
Berichten: 96
Lid geworden op: 29-05-2012 18:20

Bericht door doda » 20-03-2014 11:24

Toch nog een vraag; wat maakt dat je twijfelt tussen bv en kv?

zer
Berichten: 92
Lid geworden op: 23-05-2012 09:34

Bericht door zer » 29-03-2014 20:28

Hoi!

Sorry voor de late reactie!

Doda fijn dat het goed gaat :-)
En Wolkje, spannend, duurt biet lang meer! Helaas kan ik je geen advies geven over wel of geen borstvoeding ;-)

Oefening is voorbij en voor zover ik weet niets gebeurd. Ik heb nog steeds wel momenten dat het moeilijk is, maar het gaat steeds beter. Vriend woont sinds deze week ook weer hier. Ik dacht dat het nog te vroeg was, maar ineens vond ik het zo'n raar idee dat hij bij zijn ouders zat terwijl wel het ook samen gezellig konden maken. Ik denk dat we er uiteindelijk goed uit aan het komen zijn samen.

doda
Berichten: 96
Lid geworden op: 29-05-2012 18:20

Bericht door doda » 30-03-2014 16:00

Ohh wat fijn voor je/jullie zer!!! :lol:

doda
Berichten: 96
Lid geworden op: 29-05-2012 18:20

Bericht door doda » 26-04-2014 21:53

Wat een stilte hier. Hoop dat alles goed gaat!

doda
Berichten: 96
Lid geworden op: 29-05-2012 18:20

Bericht door doda » 16-07-2014 10:47

Als er nog wel eens iemand kijkt; Wolkje ben je inmiddels bevallen??? :D

Wolkje88
Berichten: 89
Lid geworden op: 14-09-2012 18:14

Bericht door Wolkje88 » 16-07-2014 20:51

Hooooi!

Jaaaa zeker! 3 mei ben ik dmv een keizersnede bevallen van onze prachtige zoon Mayson!
Mijn verlof is alweer voorbij, nu nog 2.5 week vakantie erachter aan tot ik weer aan het werk moet.. De tijd vliegt en stiekem kijk ik er heel erg tegenop om weer aan de slag te gaan.. Alhoewel het werken opzicht zelf niet maar wel dat hij naar de opvang moet , al zijn t maar 2 middaagjes..
Ach , het zal met de tijd vast wel wennen..

Hoe gaat het met jou en de kleine man?
Die is vast al groot, inmiddels een half jaar toch?
En die nieuwe job? ( want die had je toch zo na je verlof ?)

doda
Berichten: 96
Lid geworden op: 29-05-2012 18:20

Bericht door doda » 05-10-2014 14:34

Ik vergeet zelf ook te kijken. :oops:

Gefeliciteerd met Mayson! Hoe gaat het nu met jullie? Vijf maanden alweer, de tijd vliegt he met zo'n kleintje. Hoe vind je het om weer aan het werk te zijn?
Niek is inmiddels bijna 9 maanden en het gaat heel goed. Hij heeft nu twee tandjes en kruipt het hele huis door. Echt een heerlijk ventje, altijd vrolijk en nieuwsgierig.

Werk gaat goed, ik was idd vlak voor mijn verlof gestart en ga nu mijn tweede dienstjaar in. Zit er inmiddels best goed in en er liggen genoeg uitdagingen, dus ik vermaak me daar nog wel even.

Plaats reactie